زن و مرد ایرانی یا دو موجودی متفاوت!

آرشیو:

   توجه کرده اید به این موضوع که «مردان» و «زنان» در جامعه ایران و فرهنگ غالب به چه شکل هولناکی از هم بیگانه اند، دو جنس مخالف به یکدیگر نه از دیدگاه جنس مخالف که به نگاه موجودی دیگر که البته ناشناخته و خطرناک می نماید می نگرند! موجودی که در هر ارتباطی  -بلند مدت و کوتاه مدتی- انتظار هر واکنشی را باید از آن داشت. دقیقا مثل نگه داری سگ ولگردی در منزل که هر لحظه تهدید حمله به کودکان از سوی او وجود دارد(این مثال مودبانه نبود اما حقیقت را به شکل تلخی آشکار می کند).

   شخصا در دانشگاه هنگام برخورد با دخترانی که به قول معروف «محجبه» هستند خیلی معذب هستم! حتی گاهی هنگام سلام و احوال پسری دستم را می بینم که بی پاسخ در هوا معلق مانده است! از سوی دیگر دوستان زیادی دارم که قبل از ملاقات یا صحبت با دوست دخترشان پیش خود چه محاسباتی که انجام نمی دهند تا نکند خدایی نکرده به طرف مقابل بربخورد و او را از دست بدهدند که این البته آغازی است برای ظاهر سازی و تزویر و به قول عامیانه تر «خالی بندی!».

   همیشه وقتی فیلمی های غربی را می بینیم این حسرت تمام وجودم را فرا می گیرد که ای کاش جامعه ما هم می توانست بدون استرس زندگی کند،  این اما یک مورد است از هزاران.

نظرات 1 + ارسال نظر
ساسان چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 http://sasan2000.blogsky.com/

بی نظیر بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد