مرغ بی دل شرح هجران مختصر... مختصر... مختر کن

  اینجا ترمینال(اتوبوس) پایتخت گل و بلبل ایران-شیراز است. نوشتن در این مخیط در رستوران زیاد جالب نیست. از هر سو چهره های متعجب تو را نشانه می روند و گاهی ناخنکی به خام نوشته ها. برای فرار از این نگاه ها مجبور می شوی اشعار حافظ با طعم راک گوش بدهی که آن هم زحمت نوشتن را زیاد می کند.

  این قرار است حکایت روزهای پایانی سال، روزهای پایانی سفر به مرزهای جنوب غرب ایلام-دهلران باشد: شهر کوچکی که به قول رفقای ساکن آن دیار دعوای 8 ساله ایران و عراق بخاطر آن بود. نه ایران می خواستش - نه عراق!

  پیش از ورود به آن محروم شهر دلم برای دوستانی که آنجا زنده(آنجا نمی توان زندگی کرد!) بودند می سوخت و پس از ترک آنجا دلم برای خودم که در شهر -نسبتا- بزرگ خودم هیچ دوستی نداشتم تنهای تنها. این نخستین باری بود که تنهایی خودم را حس کردم و علت کل روز در کافی نت بودنم.

  دهلران جز برای من که دوستان خوبی آنجا دارم جاذبه دیگری ندارد. و باز تجربیاتی عجیب برای من که در هیچ متروپولی نداشتم. مصاحبت با پیرمرد عراقی که طی 8 سال جنگ برای هر دو طرف جنگیده بود و اکنون تابعیت هیچکدام را ندارد. حکایت های او از یزیدیان و شیطان پرستان عراقی شنیدنی بود. جوانان اولترا سیاسی ای که با وجود دور بودن از مرکز از جوانان مرکزی آگاه تر بودند. بازی حکم(ورق) با افسر حفاظت اطلاعات سپاه (که نامش لرزه به تن فعالیت دانشجویی می اندازد) و ... اینها مشاهدات و تجربیات من در دهلران بود. شهری عجیب. افسوس که وبلاگ جای سفرنامه(شما این را جدی نگیرید که مسئله همان اسهولیسم است!) نویسی نیست شرح و آن را باید مختصر... مختصر... مختصر گفت!

پ.ن: مشکل فنی بلاگ اسکای فرصت نوشتن از صلح را از من گرفت و گذشت.

نظرات 7 + ارسال نظر
behnam دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:14 http://baran3.blogsky.com

پیشاپیش سال نو مبارک
روزگارتان شیرین
شادیهایتان افزون باد

هرمز ممیزی دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 10:35 http://hmomayezi.persianblog.com

سلام / دوست عزیز این روزها سفر نامه نویسی باب شده منهم برایت از هند نوشته ام .

عبرالله دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:33 http://damdami.blogsky.com

خیلی چاکریم حسین نه برای اینکه از ما و شهرمون نوشتی بلکه برای درک بالای که داری.میدونی همیشه درد باریده توی این دیار درد.همه ماها یه جورای شبیه همیم.جزیره های دورافتاده از هم..............

المیرا دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 15:15 http://mak2b.blogfa.com

خدای من !
یک سال گذشت و چهار فصل و دوازده ماه و سیصد و شصت و پنج روز
این منم با حسرت سال های رفته یا مدبر اللیل و النهار
این منم با هزاران امید به سال های پیش رو یا محول الحول والاحوال
خدای من !
بندگی ام را بپذیر ، التماس مرا بشنو حول حالنا حول حالنا حول حالنا
خدای من آرزویم چه شد ؟ الی احسن الحال
خوب من ، بوی عطر تحویل می آید
چه مبارک تقدیری !!!

.سال نو مبارک.
.مکتوب آپ شد.
.خوشحال می شم اگر یه سر بزنید.

مسعود رحمتی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 00:04 http://masoud61.blogfa.com

سلام
امیدوارم سال نو برای شما خوش و نوروزتان خجسته باد. همیشه موفق و شادکام باشین.

نجفی خواه سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:35 http://tameshk-p.blogfa.com

نوروزت مبارک.خوش باشی.

ارشیا یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 19:19

سلام سال نو مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد