هاشمی دعوای عالی را علنی کرد

  سخنان هاشمی در نمازجمعه -با هر انگیزه ای که باشد- به نفع جنبش سبز ایران بود. احتمالا همینطور که من و امثال من در تحلیل ها و پیشبینی ها خود از سخنان اخیر رفسنجانی در نمازجمعه دچار اشتباه شدند [...].

  اگرچه برای من و شما مشروعیت مردمی حکومت امری بلامنازع است اما درمیان سطوح عالی بخصوص نظریه پردازان دعوای عمیقی روی این مسئله در جریان است که ظاهرا با سخنرانی هاشمی و آوردن دلایل فقهی و تاریخی از "مشروعیت مردمی حکومت اسلامی" و پاسخ سریع و صریح یزدی عضو جناح مقابل هاشمی در مجلس خبرگان مبنی بر "الهی بودن مشروعیت حکومت اسلامی" بحث جدی تر شده است. در ایران با توجه به لابی ها و مذاکرات پشت پرده و مروری بر فتار سیاسی هاشمی می توان تشخیص داد که در شرایط عادی نیازی به عرصه عمومی کشیدن چنین بحث هایی نباشد اما گویا شکافی که دامنگیر حاکمیت شده فراتر از آنچیزی است که ما می بینیم و راه ها در بالا به وزن کشی اجتماعی و بیرون از لانه قدرت رسیده است؛ با زنده نگه داشتن جنبش یا "فشار از پایین-چانه زنی در بالا" را تقویت کنیم که اکنون دیگر بحث بر سر احمدی نژاد نیست: حامی احمدی اکنون روی میز مذاکرات آورده شده!  

 

---------- 

برای بلاگ مشکلاتی فنی رخ داده که به علت مشغله زیاد فعلا مرتفع نمی شوند!

نظرات 6 + ارسال نظر
سیاوش یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 23:22 http://sabzpooshan.blogsky.com

سلام
ممنون از اینکه به وبلاگ من سر زدی منم به وبلاگت اومدم واقعا دمت گرم خیلی خوب کار کردی...

آقا میگم میایی لینک بدیم به هم؟
اگه خواستی منو لینک کنی به این عنوان لینک کن:
آخرین خبرهای روز با سبزپوشان

شما هم بگو من به چه عنوانی لینکتون کنم...

بازم ممنون

سیاوش
www.sabzpooshan.blogsky.com

بابک دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 http://vebneveshteha.blogfa.com/

سلام
از بازدیدت متشکرم
با اجازت از این لوگوی صدا و سیما ممنوع استفاده می کنم

بهار دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 21:25

چیزی که در نماز مه برای من جالب بود حتی بیشتر از سخنان هاشمی ۱-- صف های در هم ریخته زنان و مردان و زیر ژاگذاشتن قاعده مردان جلوتر!قداست زدایی و سیاسی شدن نماز جمعه بود .

اتفاقا نکته ای بود که بجز سخنان هاشمی توجه ایما نیز هم جلب کرد... بسیار کار جالب و آوانگاردی بود، و اتفاقا سر این موضوع این سو آن سو زیاد بحث کردیم.

محمد امینی سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 http://harir.blogsky.com

سلام تا کی این قاعده دگر شود؟

سلی سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 20:41

هی رفیق ! زیاد دلتو به کسی خوش نکن !
همشون ......
ممنون

عبداله چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 19:24 http://damdami2.blogsky.com

به عقبتر که بر میگردی میبینی خیلیا دارن پوست میندازن اما پوست بعضی ها هنوز کلفت به نظر می‌اد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد