آنتی تز

"یکی از صورت بندی های ساده منطق صوری ارسطو بیان می دارد:اگر A، B است و اگر C، B است، آنگاه A، C است.

در تبلیغات وسیع رسمی بارها گفته شده است "سبزها از آمریکا و انگلیس خط می گیرند" و برای اثبات -بخوانید توجیه غیرمنطقی- به جانبداری رسانه ای غرب از جنبش ارجاع داده می شود. با استفاده از شیوه های استدلال منطقی می توان از فقر تفکر این مدعیان پرده برداشت در غیراینصورت فساد اخلاقی پس از آشکار شدن دروغ پردازی ها و افتراها هویدا می گردد: 

همه از روابط صمیمانه چاوز و صدام و پیشتر صدام و آمریکا و اینک تا حدودی آغاز روابط چاوز و آمریکا خبر دارن. بر مبنای استدلال ضدسبزها، با استفاده از این داده ها، از ارتباط صمیمانه احمدی نژاد و چاوز به چه نتیجه ای می توان رسید؟ توجه کنید که بنا به گفته ضدسبزها حمایت غرب از جنبش سبز رسانه ای و با استفاده از روش های مخفی صورت می گیرد درحالیکه ارتباطات گفته شده در زیر آفتاب تابان و در سطوح بالای دیپلماتیک صورت گرفته است! 

از دیدگاه نظری در این تحلیل از روشی ضد منطقی(سواستفاده از منطق به دلیل عدم استفاده از گزاره های صادق و موثر دیگر در تحلیل) و در عمل از روشی غیراخلاقی استفاده شده است؛ جنبش سبز در مقیاس کلان بری از این سواستفاده هاست هرچند منصفانه نیست که به استفاده های موردی اینجا و آنجا توسط ناراضیان عصبانی اشاره نشود که در مقایسه با گستردگی و پراکندگی جنبش می توان آن را به صفر میل داد اما توجه کنید به استفاده کلان از همین متد توسط ضدسبزها که نمونه بارز آن صدا و سیماست. 

در اینجا تنها یک مورد بررسی شد، برای شعارهای، ارتباط با انگلیس، روسیه و قیاس های موردی، همچنین توهین ها و تهمت ها بسیار می توان نوشت.

 

--- خارج از دستور:---

آشنا به "شبکه های عصبی" و "سیستم های کنترلی" اگر داریم اینجا، اعلام حضور فرمایند تا طرح یک فعالیت مشترک دبش بریزیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد