"زیبا" شناسی قدرت

  وقتی "شهروندان" افغانستان بدون تکان خوردن آب از آب در ایران اعدام می شوند و "سربازان" انگلستان توسط عالی ترین مقامات به رسمی ترین شکل بدرقه می شوند؛ وقتی مقدمات ملاقات مادران آمریکایی با فرزندانشان به سریع ترین صورت مهیا می شود و مادران ایرانی حتی از حق شنیدن صدای فرزندانشان محروم می شوند.

  به تلخی باید پرسید شما که به افراطی ترین شکل، التزام عملیان را به مناسبات جهانی ثابت می کنید، با چه رویی از مناسبات ناعادلانه جهانی سخن می گویید؟ چه فرقی بود میان آن نظامی انگلیسی که بدون محکمه آزاد شد و این شهروند آواره افغان که برای لقمه ای نان خلافی کرد و به سرعت اعدام شد؟! مگر گفته شود خون انگلیسی از افغانی رنگین تر است و آمریکایی از ایرانی محق تر که اگر جز این می بود آمریکایی نیز به خاطر آمریکایی بودن حق ملاقات با فرزندان اش را نمی یافت همین طور که ایرانی به خاطر ایرانی بودن چنین حقی را نیافت.  

پدربزرگ ما وقتی صحبت از تاریخ می کند، به کاپیتولاسیون که می رسد از درد چهره درهم می کشد. فردا اتفاقا میزبان مبارز پیرم؛ به او خواهم گفت؛ پدربزرگ! کاپیتولاسیون من هم عود کرده، همدرد شدیم!

حقا تف به دنیایی که الزامات و مناسبات اش حکم می کند: همین کشور زیباست نشان آدمیت... .

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 20:06

افغانی اصلااینجاچی میخواد ؟ خبرمرگشون برگردن به کشورخودشون ؟ مگه اینجا سازمان خیریه کره ی زمینه که اینجاروول نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

افغانی در ایران مشابه همان چیزی را می خواهد که پروتستان ها در آمریکا، ایرانی ها در اروپا و... اصلا نوع بشر روی زمین چه می خواهد؟
چه خوب می شود اگر یاد بگیریم انسان بدون هیچ پسوند-پیشوند، ملی، مذهبی، نژادی و... لایق یک زندگی سعادتمند و شایسته احترام است.

آرش یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 http://kamanearash.blogsky.com

مهیا آقا جان نه محیا

سپاس!

[ بدون نام ] شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:54

ایران نه کمیته امدادکل کره ی زمین است ونه بهزیستی تمام این کره ی خاکی !بحث دراین نیست که کسی بگویدافاغنه _ افغان _ افغانی _ یابرادرمهاجر _ اینهابرگردند به کشورخودشان . لطمات اینهابرای ایران به لحاظ اقتصادی و . . . بسیارزیاداست . همین اجاره خانه ها و ....

ایران اصلا در چنین جایگاهی هم نیست اگر حتی بخواهد. بحث بر سر این است که هر [...] که در هرکجای دنیا رفت بر کرسی قدرت نشست موظف است با انسان مثل انسان رفتار کند و انسان افغانی هیچ فرقی با انسان ایرانی و انگلیسی و آمریکایی و آفریقایی و یهودی و مسیحی و کمونیست و زرتشت و سیاه و سفید و سرخ و زرد و سبز، سبز، سبزر ندارد!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:54

اینها باید به کشورشان برگردند _ برگشت به کشورشان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد