برخی انسان ها همیشه می میرند اما در اقساطی بلند مدت!

   می دانم از کی اما نمی دانم چرا و چگونه به فلسفه علاقمند شدم شاید به خاطر اینکه همیشه پرسش سوالاتم را در آن یافته ام شاید به خاطر درونگرا بودنم یا به خاطر جذابیتی که بزرگان این «دنیا» برایم داشته اند؛ شاید منش محافظه کارانه ای که همیشه مرا از «فراجم زندگی» تراسنده مرا به آن سو کشانده است. چه می دانم؟! اما بعید نیست که نخستین کتب فلسفی که در قفسه کتاب های پدربزرگ بود دروازه ای شدند برایم رو به این «ناکجا آباد». هرچه هست همیشه «لذتی» از خواندن فلسفه به من دست می دهد که متاسفانه اغلب بواسطه دروسی که رابطه چندانی با آن ندارند از این لذت محروم می شوم. هرچند که همیشه مشغولشان نیستم اما سایه شومشان همیشه بر سرم بوده و معلوم نیست کی برود! (خاله خوب و خوشمزه ای دارم که کم از خواهر برای من بی خواهر نیست؛ یقین داشته باشید این پست حرص او را که مشتری همیشگی این وبلاگ است را در می آورد!)

   تازگی ها دایره افتخاراتم محدود شده است اما هم صحبت شدن با دوستانی که صحبت ها و نوشته هایشان تجلی سیقلی شده افکار مقدماتی و پاسخ پرسش های ذهن پریشان من هستند هواره در من احساس گوارای رضایت ایجاد کرده است و این برای من که مجالی برای پرداختن به آنها ندارم واقعا که غنیمت است! مسعود رحمتی دوستی که علاوه بر دنیای مجازی افتخار ملاقات ایشان در دنیای دون حقیقی(!) را هم داشته از جمله همین دوستانند، وبلاگ او نقش الکترونیک کتابخانه پدربزرگ را برایم داشت آنگاه که برای نخستین بار از لینک هایش با دیدن تحقیقات فلسفی ذوق کردم. مرگ قسطی مسعود الحق که گاهی مرگ نقد روزانه ام را قسط بندی می کند!!

رخداد سایت جدید و ارزشمندی که به تازگی جمعی از فعالی حوزه اندیشه در آن گرد آمده اند.

جیغ بنفش اگر علامند به مکاتب هنری(؟) هستید مرج خوبیست.

اندیشه و خیال وبلاگیست که بطبع نامش برای من جذاب بود اما حقیقتا همینطور است.

در مورد افلاطون کنار بخاری در یک کلمه می توان گفت: آس!

نظرات 7 + ارسال نظر
سهراب یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:45 http://aflatoun.blogfa.com/

سلام دوست من .... از ابراز لطفت نسبت به وبلاگ افلاطون کنار بخاری ممنون .... چند یادداشت اخیر رو خوندم .... در مورد یادداشت پارادوکس رمضان با تو همذات پنداری کردم .... زیاد توی این بحثها گیر کردم که قاچاقی مذهب و متافیزیک و اساطیر رو از در عقب وارد می کنند اما همیشه از اونها خواسته ام که اگر حرفشان از طریق منطقی قابل اثبات و یا حداقل قابل توجیه هست مطرح کنند . تفاوت مذهب و فلسفه همین هست . مذهب داستان میگوید و روایت می کند بدون اینکه استدلالی بیاورد . و می گوید اگر ایمان داری نیازی به استدلال نیست . این درحالی است که فلسفه هر جمله را باید با کمک علم منطق توجیه کند . بگذریم . من شما رو لینک می کنم . به روز هستم و منتظر .

مسعود دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:19 http://masoud61.blogfa.com

سلام
ممنون از لطفت نسبت به وبلاگ مرگ قسطی و جیغ بنفش
مرسی اون میل هم به چشم

مسعود سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:42

سلام
حسین جان وبلاگ جیغ بنفش وبلاگ همسر مه

رسول نمازی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:13 http://analytic.blogfa.com

استاد اختیار دارید. باعث افتخاری است که ما رو هم نام بردید...
موفق باشید

مجتبی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:58 http://www.ghajarboys.blogfa.com

سلام
دست درد نکنه وبلاگهای جالبی را معرفی کردی
منم یه فتو بلاگ بهت معرفی می کنم سر بزن بهش
www.gbpic.blogspot.com

هرمز ممیزی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:00 http://hmomayezi.persianblog.com

سلام / هم وبلاگ خودتان ارزشمند است و هم وبلاگهائی که معرفی نمودید !

نجفی خواه جمعه 26 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:25

سلام.فکر کنم شناختمتون.لطفن برام ایمیل بزنید تا از شناسایی شما مطمئن بشم.ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد