تاملات قبل از امتحانی

احساسش نگفته برایم آشکار بود*. همینطور که به چشمانم زل زده بود برایش توضیح دادم که: «چوت بسیار دوستت دارم خو را پایبند هیچ پیوندی با تو نخواهم کرد.» گویا می خواست لب به اعتراض بگشاید که خیلی زود گفتم: «دنیای امروز دنیای پیوندهای "سخت و استوار"** خویشاوندی نیست تو تا غریبه ای برای من لذت بخشی. وارد کلیشه های عرف شدن گناهی را که ممکن است اکنون در رابطه خود متصور باشیم از بین ببرد. گناه شیرین است، بیا از دستش ندهیم***.»

ــــــــــــــــــــــــــــــ

* ژان پل سارتر تمام عمر را با زنی زندگی کرد که هرگر رسما با او ازدواج نکرد.

** تعبیر مشهور مارکس از مدرنیته: هر آنچه سخت و استوار است دود می شود و به هوا می رود.

*** به یاد حسین پناهی که می گفت: گناه شیرین است.

نظرات 3 + ارسال نظر
شبنم پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1385 ساعت 19:38 http://www.parandekochoolo.blogfa.com

ها ؟
والا من که نفهمیدم چی شد ! کلا هر مساله ای در صورت پیچیده شدن فهمش سخت و دشوار می شود . یه نکته ای باید توش باشه که من نگرفته باشم وگرنه اصل موضوع که مشخص بود .
چی گفتم !
خوب وقتی نفهمیدم نمی تونم نظر بدم !

سلام، از آشنایی با شما بسیار خرسندم./ خواندن مصاحبه های اختصاصی با اهالی سینما، تئاتر و موسیقی همچون بهزاد فراهانی، رامبد جوان، فرهاد آئیش، قطب الدین صادقی، محمد یعقوبی، بهروز غریب پور ، مرتضی ضرابی و... را از دست ندهید. / بازهم خدمت می رسم / با تشکر

سارا جمعه 22 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:52 http://www.irsedna.persianblog.com

فکر می‌کنم داری یک بعدی نگاه می‌کنی به این مسئله. پیوندهای سخت و استوار دود می‌شوند. خب چه کسی گفته پیوند از همان اول سخت و استوار باشد. برعکس باید برای محکم کردن و استواریش تلاش کرد. برای این تلاش هم انگیزه لازم است و تعهد. باید زیربنایی به اسم پیوند باشد که بعد دلت بخواهد محکمش کنی. تعمیم دادنت را قبول ندارم.

پ‌ن: آنچه آن بار نیافتی را این بار بیایی می‌یابی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد