جهل مرکب

         گاهی اتفاقات عجیبی در احتمالا فقط مملکت ما رخ می دهد که سابقه ای از آن در جاهای دیگر نمی توان یافت [...]. خوشبختانه ایما از این اتفاقات به دلیل مشغله های کاری بی خبریم تا امروز که از بدحادثه، به خودمان آمدیم و دیدیم که در متن یکی از موارد خوشبختانه کوچک اش قرار گرفته ایم و ساعتی از وقت گرانبهایمان را دزدید. داستان از این قرار است که سایتی اسما خبری، مطلبی تحت عنوان "دست اندرکاران تلویزیون بهایی «من و تو» چه کسانی هستند؟" و نیز واکنش های تند مخاطبان خود را منتشر کرده است که شما را دعوت می کنیم این هر دو را از دست ندهید. از چند دیدگاه می توان این را یک اتفاق عجیب دانست:

۱- یک تلویزیون ماهواره ای که تولیدات اش مطابق موازین رسانه ای چندان حرفه ای نیست موفق شده است طیف وسیعی از بینندگان ایرانی را نه تنها پای خود بنشاند بلکه متعصب سازد!

۲- گستردگی طیف مخاطبان ایرانی این تلویزیون آن را به "مسئله امنیتی" برای قسمتی از مردم و دست اندرکاران مملکتی کرده است.

۳- کماکان راهکاری مقابله با این "مسئله امنیتی" و در نتیجه منزوی کردن آن تلویزیون نزد افکار عمومی متدهای عتیقه ای همچون متهم کردن عوامل آن به بهاییت و بازوی اجرای MI6 است.

   نیازی به تحلیل و تفسیر نیست، اگرچه نیاز به گریه و انگشت به دهان ماندن هست: از مردمی که برای یک کانال ماهواره ای سر و دست می شکنند و تعصب به خرج می دهند و از مسئولینی که ذره ای ذکاوت به خرج نمی دهند. آخر شما را چه شده برادر من مسئول من...! شما می دانید اینجا فضای مجازی است و می دانید در این فضای مجازی کدام طیف از مردم ایران رفت آمد دارند باز می آیی همچون پامنبری 50 سال پیش فلان کوره ده دشمن و مخالفت را بهایی و انگلیسی می خوانی. حالا نگفتیم و برو پای منبر و روانه دهات اطراف شو، همین صدا و سیما را که داری؟! آنجا بگو، که می گویی البته اما نمی دانی فقط همانجا را داری نه سایت و مجله و کتاب؛ در این جور جاها باید مستند حرف بزنی که شک دارم دیگر اسنادات هم گره گشا باشد.

   از سوی دیگر آدم میبیند طیف تحصیل کرده و فرهیخته این جامعه که کاربران غالب اینترنت هستند چنان از یک کانال تلویزیونی حرف می زنند که از آرمان مبارزاتیشان. آقا ول کنید این بازی ها را دنیا به ما می خندد... عجیب نیست اگر ترجمه همین دعواها توسط کارمندان همان سرویس های اطلاعاتی که اینجا و آنجا بحث اش فراوان است دست بدست شود آن هم نه برای تحلیل و اتخاذ تاکتیک حمله، که برای خنده.

پ.ن۱: در نوشتن این یادداشت فرض شده است تلویزیون "من و تو" همانی واقعا هست که در مطلب البرز نیوز نشان داده شده است.

پ.ن2: در این مورد بسیار می توان صحبت کرد اما به دلیلی که در پ.ن3 خواهد آمد سخن کوتاه شده است.

پ.ن3: ایما گمان می کنیم کل این داستان ها دامی است برای دور سر خود چرخیدن ملت ایران، البته ایما به خود گفتیم دامی که حالا پهن شده است همه در آن به خوبی و خوشی اسیراند چرا ما نباشیم، پس ایما نیز چنین کردیم و در باب این موضوع معلوماتی صادر کردیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
وبلاگ حقوقی سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 16:40 http://hoqooqi.blogsky.com

بابا دمت گرم از سال ۸۵ می نویسی ؟

موفق باشی !

دیوانه سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:05 http://cherkneveshteh.blogsky.com/

فکر میکنم این عادت اکثر ملت ماست که که ایراد خودمون رو با خراب کردن کار بقیه می خوایم بپوشونیم.این دولت و این رسانه هم برخاسته از همین ملته

دیوانه چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 http://cherkneveshteh.blogsky.com/

با اجازه شما رو لینک می کنم.

حسین ب چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 http://shamejam.com

سلام دوست عزیزم ...

تجربیات دوست عزیزمان در وبلاگ " دیوانه " نهایتا چیزی جز یک مکاشفه و سیر و سلوک است ؟؟؟؟؟ (که نیست... !)

چنین افکاری یک جنبه نظری میخواهد یک جنبه عملی ... عرفا هم پیش ورود به عرفان عملی و تفکر پیرامون جهان و خدا ابتدا نزد یک پیر طریقت میرفتند و آداب سیر و سلوک را نزد او می آموختند ... !!!

نمیشود صرفا روی باد معده ، بدون یک زمینه فکری و پیشنیاز فلسفی درمورد مسائلی چون خدا ، جهان ، واجب الوجود و ... فکر کرد و این چنین حرف هایی سخیفی را به ریش خدا بست ...

ارادتمندیم

ببینید دوست عزیز
در زمینه عرفان حق با شماست و ایما هم قبول داریم هرچند می توان موارد نادری را مثال زد که عارفی بدون پیر طریقت توانسته ره طی کند... بگذریم. موضوع بحث آن دوست که اما تجربه عرفانی نبود! و ایما چنین ادعایی هم ندیدیم.
ایشان هم درک خودشان را در کلمات و جملاتی محدود از خدا گفتند که به خودشان مربوط است.

آرش جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:42 http://kamanearash.blogsky.com

هر چند پ ن 3 کمی دایی جان ناپلونی ست اما تلویزیون مذکور یک سروگردن بالاتر از رسانه های مشابه ایرانی ست و دلیل جا باز کردنش بین ایرانیان همین است و در نهایت این ها تلویزیون های سرگرمی ساز یا به قول قوم ظالمین اینترتیمنت هستند که البته این یکی گریزی به سیاست و برنامه های مستند و علمی می زند

سلمان محمدی دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 http://salmanmohammadi.blogsky.com

البته این نکته هم به هر حال کمی مشکوک میزند که این شبکه من و تو پولش را از کجا می آورد؟ و توجه داشته باش که قطعا هزینه اش از بی بی سی و صدای امریکا بیشتر است و درآمدش از تبلیغات هم از فارسی 1 و زمزمه کمتر است. و این عباسیهای مدیر این شبکه هم فرزند آن عباسی ای هستند که در امریکا در کار رسانه به ویژه رسانه های مستهجن (پورنو) است. کنار هم گذاشتن همینها شما را به چه نتیجه ای میرساند؟ حالا به اتصالش به وزارت خارجه انگلیس هم کاری نداریم چون نمی دانیم. همینهایی که می دانیم و تکذیب هم نشده اند ای شما را به چه نتیجه ای میرساند؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد